Звірка даних щодо плати за землю ФО

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє.
Відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ) плата за землю – обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно з абзацами сьомим – дванадцятим п. 286.5 ст. 286 ПКУ платники плати за землю мають право письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених п. 42.4 ст. 42 ПКУ) звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), для проведення звірки даних щодо:
- розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;
- права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пп. 281.4 і 281.5 ст. 281 ПКУ;
- розміру ставки земельного податку;
- нарахованої суми плати за землю.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів або належним чином засвідчених копій таких документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган, до якого звернувся платник плати за землю, проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення разом з детальним розрахунком суми податку. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Також, у разі якщо платник податків має у власності декілька земельних ділянок або право на декілька земельних часток (паїв), щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю) (абзац шостий п. 286.5 ст. 286 ПКУ).
Фізичні особи з використанням кваліфікованого електронного підпису мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з плати за землю, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Отже, для звірки даних щодо плати за землю фізичні особи (громадяни) звертаються із відповідними документами письмово або в електронній формі (через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету) до головних управлінь ДПС в областях та м. Києві за своїм місцем реєстрації або місцем знаходження будь-якої з земельних ділянок.
До уваги бізнесу, який постраждав від російської агресії

Обставини за яких бізнес має право на тимчасове звільнення від виконання податкових зобов’язань:
зруйновано нерухомість;
знищено виробничі потужності чи інші активи, товари, документи тощо;
директор/бухгалтер є єдиною уповноваженою особою платника та перебуває на військовій службі.
Важливо!
Зафіксувати факти знищення: отримати акт/довідку/висновки від ДСНС, МВС, органу місцевого самоврядування, військової адміністрації, БТІ чи сертифікат експерта.
Внести дані у Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України: подати заяву до ЦНАП чи органу місцевого самоврядування/військової адміністрації.
Подати за місцем податкової реєстрації або до будь-якого територіального сервісного Повідомлення про втрату, знищення або пошкодження майна(товарів) внаслідок збройної агресії російської федерації проти України та пакет документів:
- акти ДСНС та Нацполіції про пожежі чи руйнування;
- витяги з держреєстрів;
- повідомлення правоохоронних органів;
- документи ЄРДР;
- копію наказу про призупинення роботи підприємства;
- документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків);
- інші документи.
«Гарячі лінії» Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо підтримки бізнесу, який зазнав втрат через війну
Управління контролю за підакцизними товарами: +38 (095) 545 29 77
Управління податкового аудиту: +38 (067) 958 04 25
Управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків: +38 (098) 227 87 66, +38 (066) 982 19 13
Управління оподаткування фізичних осіб: +38 (098) 294 33 71
Управління оподаткування юридичних осіб:
- адміністрування місцевих податків і зборів з юридичних осіб: +38 (096) 149 74 02
- адміністрування рентної плати, екологічного податку з юридичних осіб: +38 (066) 424 3514
- податок на прибуток, спрощена система оподаткування юридичних осіб (єдиний податок), діяльність неприбуткових організацій: +38 (068) 890 19 00
- податок на додану вартість: +38 (068) 072 91 10
Управління економічного аналізу: +38 (097) 723 06 38
Підтримка держави – це важливий інструмент збереження бізнесу та відновлення роботи.
Сплачуйте податки правильно: пам’ятка для платників

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує детальний розбір сплати податків на прикладі майнових податків.
Приклад 1. Сплата через мобільний застосунок банку
Щоб сплатити податкове зобов’язання через мобільний додаток банку:
- відкрийте застосунок у мобільному телефоні та оберіть розділ для сплати податків;
- заповніть платіжну інструкцію, вказавши:
власний податковий номер та ПІБ (автоматично заповнюється банком);
найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку (використовується інформація з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);
суму земельного податку (використовується інформація з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);
призначення платежу:
код виду сплати: 101 (зазначається 3-х значне число);
додаткова інформація запису: сплата земельного податку за 2025 рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок, який сплачується, та звітний період).
Наступний крок:
- перевірте, що всі дані, заповнені у платіжній інструкції є вірними (у т. ч. власний податковий номер громадянина),
- підтвердить платіж.
ВАЖЛИВО: при сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник заповнює податковий номер та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються, у реквізитах «Найменування фактичного платника» та «Код фактичного платника» платіжної інструкції.
Приклад 2. Сплата через касу банку
Для сплати у касі банку надайте касиру таку інформацію:
- власний податковий номер (РНОКПП) та ПІБ;
- найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку (з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);
- сума земельного податку (з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);
- призначення платежу:
код виду сплати: 101 (зазначається 3-х значне число);
додаткова інформація запису: сплата земельного податку за 2025 рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок, який сплачується, та звітний період).
Наступний крок:
- перевірте правильність даних, заповнених касиром банку у платіжній інструкції (у т. ч. власний податковий номер громадянина),
- власноруч підпишіть правильність реквізитів платіжної інструкції для подальшого виконання її банком.
Важливо: при сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник надає касиру банку інформацію щодо податкового номеру та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються.
Якщо реквізити платіжної інструкції заповнено без помилок, то сплачені кошти будуть зараховані до бюджету як надходження земельного податку від платника, який має податкові зобов’язання з цього податку, та зараховані в його інтегровану картку.
Результат: на наступний день після здійснення платежу платник зможе перевірити таке зарахування у приватній частині Електронного кабінету.
Яку діяльність може здійснювати ФОП – платник єдиного податку другої групи
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує, що ФОПи – платники єдиного податку другої групи мають право здійснювати таку діяльність:
- надавати послуги населенню та іншим платникам єдиного податку;
- займатись виробництвом, а також реалізацією товарів;
- проводити діяльність у сфері ресторанного господарства.
Під час здійснення господарської діяльності такі ФОПи проводять розрахунки за операціями виключно у готівковій або безготівковій формі. Бартерні операції та взаємозаліки – під забороною.
Гранична сума доходу, який можна отримати протягом року ФОПу – платнику єдиного податку другої групи, складає 7 211 598 гривень.
Також ФОПи мають право одночасно мати не більше 10 найманих працівників, які перебувають з ним у трудових відносинах.
ФОПи – платники єдиного податку другої групи можуть надавати в оренду нерухомість (житлові приміщення загальною площею не більше 400 кв. м, нежитлові приміщення – до 900 кв. м).
ФОПи – платники єдиного податку другої групи подають звітність за минулий календарний рік протягом 60 днів після закінчення року.
Фінансові зобов’язання сплачуються:
- єдиний податок – 1 729,40 грн на місяць авансовим внеском до 20 числа поточного місяця (20% від розміру мінімальної заробітної плати (МЗП));
- військовий збір – 864,70 грн на місяць авансовим внеском до 20 числа поточного місяця (10% від розміру МЗП);
- єдиний внесок – 1902,34 грн на місяць (22% від розміру МЗП).
Звертаємо увагу, що єдиний податок та військовий збір ФОПи – платники єдиного податку другої групи, які мобілізовані та ті, що зареєстровані на територіях ведення бойових дій, можливих бойових дій, а також на окупованих територіях, мають можливість не сплачувати.
Акцентуємо увагу, що під час здійснення розрахункових операцій ФОПи – платники єдиного податку другої групи обов’язково застосовують РРО/ПРРО.
Безбар'єрність у податковій службі
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.
Державна податкова служба активно розширює безбар’єрні можливості, роблячи взаємодію з платниками зручною та доступною для кожного. У центрі уваги – створення умов, за яких отримати податкові послуги можуть усі громадяни, незалежно від їхніх фізичних чи цифрових можливостей.
Безбар’єрний доступ у податкових органах включає:
- Фізичну доступність: облаштування пандусів, зручних входів та інфраструктури для людей з інвалідністю та маломобільних груп.
- Інформаційну доступність: адаптовані сторінки вебпорталу, зручні для людей із порушеннями зору або слуху, зрозумілі матеріали,
- Цифрову доступність: можливість отримати найпопулярніші послуги онлайн через Електронний кабінет – без відвідування податкових підрозділів.
Технічні рішення для доступності:
- Мобільний застосунок “Моя податкова” – швидкий спосіб переглянути власні дані, отримати послуги чи надіслати звернення прямо зі смартфона.
- Сервіс “TAX Control” – цифровий інструмент для повідомлень про можливі порушення у сфері торгівлі, послуг чи громадського харчування.
- Контакт-центр ДПС – зручний канал для консультацій і оперативних відповідей на запитання платників через телефонні дзвінки та переписку в месенджері.
Основні принципи безбар’єрності:
- Гнучкість: можливість обрати найзручніший формат отримання послуг – онлайн, офлайн або телефоном.
- Прозорість: чітка, зрозуміла і доступна інформація, зокрема для людей з інвалідністю чи старшого віку.
- Універсальність: податкові послуги мають бути доступні для кожного – без винятків.
Безбар’єрність – це не лише стандарт сервісу, а й важливий крок до інклюзивного суспільства. Модернізація інфраструктури та розвиток цифрових сервісів допомагають ДПС забезпечувати комфортну та якісну підтримку всім платникам податків.
Економічна безбар’єрність – один із ключових напрямів державної політики, який у податковій сфері означає простий, зрозумілий і рівний доступ до послуг для кожного.
Державна податкова служба України послідовно створює умови, за яких громадяни та підприємці можуть отримувати податкові сервіси зручно – незалежно від фізичних можливостей, соціального статусу чи формату взаємодії.
Сьогодні ДПС пропонує широкий спектр безоплатних адміністративних та електронних послуг, орієнтованих на комфорт платників податків.
- Адміністративні послуги в ЦОП: весь перелік адміністративних послуг в ЦОП є безкоштовним.
- Офіси податкових консультантів: бізнес, ФОП та громадянин особисто можуть отримати фахову пораду, допомогу з податкових питань.
- Консультації Контакт-центру: підтримка та консультації з податкового законодавства.
- Комунікаційна податкова платформа: зручний механізм взаємодії між ДПС та бізнес-асоціаціями, громадськими організаціями, які представляють інтереси бізнесу.
- Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР): велика база даних роз’яснень, консультацій та нормативних документів у відкритому доступі.
- Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг: безкоштовне надання електронного підпису для органів влади, бізнесу та громадян.
- ПРРО ДПС: зручне рішення для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг
- «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до "Єдиного вікна подання електронної звітності"»: безкоштовне спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання електронних документів.
- Електронний кабінет: онлайн-доступ до податкової інформації, подання звітності, сплати податків, реєстрації податкових накладних тощо.
- Мобільний застосунок «Моя податкова»: дозволяє фізичним особам отримати послуги, надіслати повідомлення до ДПС, а також надає доступ до деяких реєстрів.
- Розділ «Онлайн-навчання»: інструмент для підвищення комфортності платників при виконанні податкових обовʼязків та рівня добровільної сплати податків.
Усі ці сервіси – не лише про цифрові рішення, а про реальні кроки до економічної безбар’єрності, коли податкові послуги стають доступними, зрозумілими та зручними для кожного громадянина і бізнесу.
Не видали фіскальний чек – скористуйтесь сервісом TAX Control
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.
Цифровий сервіс TAX Control від податкової служби – це зручний спосіб повідомити про недоброчесний бізнес прямо зі свого смартфона.
Кожне Ваше повідомлення допомагає зробити економіку прозорою, а правила гри бізнесу – рівними для всіх.
Коли варто скористатися TAX Control?
Якщо Ви помітили, що:
- Вам не видали чек або видали нефіскальний чек;
- магазин чи кафе відмовляються приймати оплату карткою;
- бізнес працює взагалі без реєстрації (нелегально);
- інші порушення.
Як це працює?
Ви надсилаєте інформацію через сервіс, і вона автоматично потрапляє до податківців відповідного регіону. Ваші відомості аналізують і використовують при організації перевірки конкретного бізнесу.
Чому це важливо для Вас?
Захист прав: Ви допомагаєте боротися з тими, хто порушує права покупців.
Чесна конкуренція: бізнес, що платить податки, не повинен програвати тим, хто працює «в тіні».
Розвиток країни: сплачені податки – це кошти на медицину, освіту та оборону.
TAX Control – це Ваш інструмент контролю. Робимо бізнес прозорим разом!
Поділ майна подружжя: чи потрібно платити податки
Квартира, автомобіль, кошти чи інше майно, набуте подружжям у шлюбі, після розлучення можуть бути поділені або передані одному з них – за домовленістю чи за рішенням суду.
Чи вважається отримане майно доходом і чи потрібно сплачувати з нього податки?
Ні. Якщо майно або кошти отримані в результаті поділу спільної сумісної власності подружжя, вони не включаються до оподатковуваного доходу.
Це стосується поділу майна:
- за рішенням суду – у зв’язку з розірванням шлюбу або визнанням його недійсним;
- за добровільною домовленістю подружжя – з дотриманням вимог Сімейного кодексу України.
Наприклад, якщо після поділу спільного майна один із подружжя отримує квартиру, автомобіль або певну суму коштів, вартість такого майна чи кошти не оподатковуються ПДФО.
А військовий збір?
Військовий збір також не сплачується. Доходи, які відповідно до Податкового кодексу України не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичної особи, звільняються і від військового збору. Випадок поділу спільного майна подружжя належить саме до таких доходів.
Чи потрібно подавати декларацію?
Ні. Якщо людина протягом року отримала майно або кошти внаслідок такого поділу, лише через це подавати річну декларацію про майновий стан і доходи не потрібно.
Якщо ж декларація подається з інших підстав, вартість отриманого під час поділу майна або кошти відображаються серед доходів, які не включаються до загального річного оподатковуваного доходу.
У місці торгівлі наявні декілька РРО/ПРРО: який розмір сплати за ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) інформує.
Місце роздрібної торгівлі – місце реалізації товарів (продукції), у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, в якому проводяться розрахункові операції, або місце реалізації товарів (продукції), з якого здійснюється їх відвантаження для подальшої доставки до кінцевих споживачів. Проведення розрахункових операцій у такому місці роздрібної торгівлі здійснюється через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – ПРРО) із створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у передбачених законодавством випадках – із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок, в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, незалежно від того, чи оформлюється через них продаж інших товарів.
Норми передбачені п. 51 частини першої ст. 1 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 3817).
Статтею 52 Закону № 3817, зокрема, визначено, що річна плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додавання спирту), у тому числі для малих виробництв дистилятів та малих виробництв пива справляється за кожний окремий реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО), програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), що зареєстровані за адресою місця торгівлі.
Єдиний реєстр ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, містить, зокрема, перелік фіскальних номерів РРО, ПРРО, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок, наявних у місці роздрібної торгівлі.
Отже, сплата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, (крім сидру та перрі (без додавання спирту)) здійснюється за всі РРО (ПРРО), зареєстровані за адресою місця торгівлі.
Офіс податкових консультантів – це сучасний формат взаємодії між податковою та платниками податків
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє.
Для підвищення якості податкових послуг та зручного інформування платників в податковій службі Дніпропетровщини працює Офіс податкових консультантів (далі – Офіс). Цей сервіс допоможе розібратися у податкових питаннях, отримати фахову пораду та уникнути порушень законодавства.
Офіс податкових консультантів – це сучасний формат взаємодії між податковою та платниками податків, який гарантує доступність, неупередженість, конфіденційність та якісний сервіс.
Приміщення Офісу облаштоване за сучасними стандартами доступності для забезпечення зручного та комфортного отримання податкових послуг особами з інвалідністю та маломобільними групами населення. Крім того, запроваджено послугу онлайн – сурдоперекладу, завдяки чому люди з порушенням слуху можуть отримувати податкові консультації ще зручніше та без перешкод у комунікації.
Крім того, Офіс підключено до централізованої електронної черги системи Контакт-центру ДПС, і попередній запис на консультацію до Офісу доступний через Контакт-центр ДПС за номером телефону 0800 501 007.
У Дніпропетровській області Офіс розташований на базі Дніпровської ДПІ ГУ ДПС за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, 25, номер телефону для запису (056) 374 - 31- 18.
Крім того, на базі Криворізької ДПІ ГУ ДПС за адресою м. Кривий Ріг, вул. Гірничих інженерів, 4-А (телефон модератора – (099) 414-77-12) працює онлайн-пункт Офісу. Також запрацював онлайн-пункт Офісу на базі Кам’янської ДПІ за адресою м. Кам’янське, вул. Медична, буд. 9 (телефон модератора – (056) 374-86-47).
Прийом в Офісі і онлайн-пунктах здійснюється без попереднього запису – у години вільного прийому (пн-пт з 8 год. 30 хв. по 17 год. 00 хв.), за попереднім записом за зазначеними вище відповідними номерами телефонів – у зручний для відвідувача час.
Офіс – це увага, повага, довіра.
У мобілізованого ФОПа через податковий борг анульовано реєстрацію як платника єдиного податку: умови відновлення статусу
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) інформує.
Самозайняті особи, які мобілізовані або підписали контракт на проходження військової служби, звільняються від сплати податків. Умова – якщо вони зареєстровані фізичними особами – підприємцями (ФОП) або особою, яка провадить незалежну професійну діяльність до дати призову або укладення контракту.
Право на звільнення передбачене Законом № 4505.
Такі ФОПи та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, мали або не мали найманих працівників, звільняються від нарахування, сплати та подання звітності з:
- податку на доходи фізичних осіб;
- єдиного податку;
- військового збору.
Звільнення застосовується з 01 числа місяця, в якому таку особу призвано на військову службу або укладено з нею контракт (але не раніше 24 лютого 2022 року), до останнього дня місяця, в якому особа демобілізована (звільнена зі служби).
У разі, якщо ФОП, який проходить військову службу, був виключений із реєстру платників єдиного податку за наявність податкового боргу, то податкова служба зобов’язана відновити його статус з дати анулювання, якщо анулювання сталося під час служби.
Довідково: п. 25 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, Закон України від 18 червня 2025 року № 4505-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо розширення доступу пацієнтів до лікарських засобів, що підлягають закупівлі особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, шляхом укладання договорів керованого доступу» ( набрав чинності 5 липня 2025 року).
Податкова декларація про майновий стан і доходи: особливості заповнення деяких полів заголовної частини додатка КІК
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) звертає увагу, що контролюючою особою є, зокрема, фізична особа – резидент України, що є прямим або опосередкованим власником (контролером) контрольованої іноземної компанії.
Норми передбачені п.п. 39 прим. 2.1.2 п. 39 прим. 2.1 ст. 39 прим. 2 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Контролюючі особи зобов’язані подавати Звіт про контрольовані іноземні компанії (далі – Звіт) до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за відповідний календарний рік засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та кваліфікованого електронного підпису (п.п. 39 прим. 2 5.2 п. 39 прим. 2.5 ст. 39 прим. 2 ПКУ).
Форма Звіту, скорочена форма Звіту та Порядок заповнення Звіту про контрольовані іноземні компанії, скороченої форми Звіту про контрольовані іноземні компанії і подання до контролюючого органу, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 25.08.2022 № 254.
При цьому, інформація щодо найменування, місцезнаходження контрольованої іноземної компанії відображається у графах 8, 9 та 13 Звіту таким чином:
у графі 8 Звіту зазначається повне найменування контрольованої іноземної компанії українською мовою;
у графі 9 зазначається повне найменування контрольованої іноземної компанії англійською мовою;
у графі 13 зазначається адреса контрольованої іноземної компанії українською (графа 13.1) та англійською (графа 13.2) мовами.
Форма Декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (із змінами).
Декларація складається з восьми розділів та десяти додатків до неї (п. 1 розд. ІІ Інструкції).
Додатки є складовою Декларації і без Декларації не є дійсними. Додатки заповнюються та подаються винятково за наявності доходів (витрат, інших показників, які підлягають декларуванню), розрахунок яких міститься у цих додатках, крім додатка КІК, який подається фізичною особою – резидентом України – контролюючою особою іноземної компанії, у розумінні ст. 39 прим. 2 розд. I ПКУ, незалежно від наявності чи відсутності об’єктів оподаткування (п. 2 розд. ІІ Інструкції).
Відповідно до п. 9 Інструкції Додаток КІК «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, визначених з частини прибутку контрольованої іноземної компанії» (далі – Додаток КІК) до Декларації заповнюється платниками податку – резидентами України, що визнаються контролюючою особою щодо контрольованої іноземної компанії відповідно до ст. 39 прим. 2 розд. I ПКУ.
Додаток КІК заповнюється окремо щодо кожної контрольованої іноземної компанії.
У заголовній частині Додатка КІК відображаються відомості про контрольовану іноземну компанію, зокрема, у полях:
«Повне найменування контрольованої іноземної компанії», – вказується найменування контрольованої іноземної компанії, яке зазначене в реєстраційних документах (у тому числі контрактах/договорах), англійською мовою.
«Місцезнаходження контрольованої іноземної компанії», – вказується місцезнаходження контрольованої іноземної компанії, яке зазначене в реєстраційних документах (у тому числі контрактах/договорах) англійською мовою.
Враховуючи викладене, у полях «Повне найменування контрольованої іноземної компанії» та «Місцезнаходження контрольованої іноземної компанії» заголовної частини Додатка КІК вказується інформація, яка зазначена в реєстраційних документах (у тому числі контрактах/договорах), англійською мовою.
При цьому, така зазначена інформація має відповідати інформації відображеній у відповідних графах Звіту.
За яких підстав у проставленні апостиля може бути відмовлено?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) інформує.
Якщо ви готуєте документи, видані ДПС або її територіальними органами, для використання в інших країнах, вони мають пройти процедуру проставлення апостиля.
ДПС уповноважена засвідчувати офіційні документи, що належать до її компетенції.
Для проставлення апостиля необхідно подати:
- оригінал документа, на якому проставляється апостиль, або його засвідчену в установленому порядку копію;
- документ про оплату послуги з проставлення апостиля або документ, що підтверджує право на звільнення від сплати, чи його копію, засвідчену в установленому порядку;
- заяву від особи, яка подає такі документи.
Плата за надання послуги із проставлення апостиля – три неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (на сьогодні – 51 грн).
Щоб процедура пройшла успішно, зверніть увагу на перелік підстав, через які у проставленні апостиля може бути відмовлено:
- невідповідність формі: документ не відповідає зразку або формі, встановленому на дату його видачі, або у ньому бракує обов’язкових реквізитів;
- неналежний зовнішній вигляд: документ пошкоджений (текст неможливо прочитати), написаний олівцем, отриманий факсом або містить виправлення та дописки;
- відсутність повноважень: якщо документ не належить до тих, на які ДПС має право ставити апостиль;
- технічні проблеми: неможливо отримати зразки підписів, відбитків печаток тощо;
- сумніви у достовірності: документ викликає підозру щодо підробки, підпис чи печатка не відповідають наявним зразкам, документ не відповідає вимогам щодо його оформлення та/або видачі.
Важливо пам’ятати!
Існують категорії документів, на які апостиль не проставляється взагалі. Це:
- оригінали та копії нормативно-правових актів;
- роз’яснення та правові висновки щодо застосування нормативно-правових актів;
- документи, що мають характер листування.
Радимо ретельно перевіряти стан та зміст документів перед поданням, щоб уникнути відмов та зекономити свій час.
Довідково
Правила проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, затверджені спільним наказом Міністерства закордонних справ України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України від 17.03.2023 № 125/209/293/139/999/5.
За якими кодами класифікації доходів бюджету сплачується військовий збір?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє, що військовий збір сплачується за такими кодами класифікації доходів бюджету:
11011000 – «Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України (далі - ПКУ), фізичними особами – підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування)» (для податкових агентів);
11011600 – Військовий збір, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ» (для податкових агентів).
Відповідно до п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ ставка військового збору становить для військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань – 1,5 відс. з доходу, одержаного у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, які здійснюються відповідно до законодавства України (за винятком доходів, які звільняються від оподаткування військовим збором відповідно до п.п. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ);
11011700 – «Військовий збір, що підлягає сплаті фізичними особами – підприємцями, які перебувають на спрощеній системі оподаткування» (для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку І, ІІ, ІІІ та ІV групи) ;
11011800 – «Військовий збір, що підлягає сплаті юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група)»;
11011001 – «Військовий збір (крім військового збору, що підлягає сплаті платниками, зазначеними у п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, фізичними особами – підприємцями та юридичними особами, які перебувають на спрощеній системі оподаткування), що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування.
Детальніше – за посиланням https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42215
За якими кодами бюджетної класифікації сплачується акцизний податок?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє.
Акцизний податок сплачується за такими кодами бюджетної класифікації:
14020000 – акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції):
14020100 – спирт;
14020200 – лікеро-горілчана продукція;
14020300 – виноробна продукція;
14020400 – пиво;
14020600 – тютюн та тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах;
14020800 – транспортні засоби;
14021000 – кузови для моторних транспортних засобів;
14021300 – електрична енергія;
14021900 – пальне;
14022000 – інші підакцизні товари вітчизняного виробництва;
14022100 – надходження сум реструктурованої заборгованості зі сплати акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції);
14030000 – акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції):
14030100 – спирт;
14030200 – лікеро-горілчана продукція;
14030300 – виноробна продукція;
14030400 – пиво;
14030600 – тютюн та тютюнові вироби, рідини, що використовуються в електронних сигаретах;
14030800 – транспортні засоби;
14031000 – кузови для моторних транспортних засобів;
14031400 – електрична енергія;
14031900 – пальне;
14032000 – інші підакцизні товари іноземного виробництва;
14040000 – акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів:
14040100 – акцизний податок з реалізації виробниками та/або імпортерами, у тому числі в роздрібній торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що оподатковується згідно з підпунктом 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);
14040200 – акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (крім тих, що оподатковуються згідно з п.п. 213.1.14 п. 213.1 ст. 213 ПКУ).
Механізм сплати платежів з використанням єдиного рахунку
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує, що Порядок функціонування єдиного рахунку та виконання норм статті 351 Податкового кодексу України центральними органами виконавчої влади (далі – Порядок) затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2020 року № 321 (зі змінами).
Порядок визначає механізм функціонування єдиного рахунка для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, включаючи пеню та штрафи відповідно до положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та інших платежів, що визначені відповідним законодавством та контроль за справлянням яких покладено на ДПС.
Щоб перейти на єдиний рахунок, необхідно здійснити три простих кроки:
перший – через Електронний кабінет подати «Повідомлення про використання єдиного рахунку» за формою J/F 1307001;
другий – отримати квитанцію про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок;
третій – зарахувати кошти на єдиний рахунок шляхом надання до обслуговуючого банку платіжної інструкції із зазначенням реквізитів єдиного рахунку на загальну суму без визначення або з визначенням одержувачів коштів.
Платіжна інструкція заповнюється відповідно до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою постановою Правління Національного банку від 29.07.2022 № 163 (зі змінами), з урахуванням вимог Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 (зі змінами).
Приклади заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції при сплаті коштів на єдиний рахунок наведено у пункті 6 розділу ІІ Порядку №148.
Важливо! Єдиний рахунок не може використовуватися платником для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями.
Під час використання платником єдиного рахунка для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованості) з податків і зборів, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, відповідно до пункту 351.3 статті 351 ПКУ платник не має права сплачувати такі кошти на інші рахунки, відкриті Казначейством для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованості) з податків і зборів, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС.
Де розміщені реквізити рахунків для сплати податків, зборів, єдиного внеску та інших платежів до бюджету?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє.
Своєчасне доведення платникам податків реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, відбувається шляхом їх розміщення в Центрах обслуговування платників податків, на вебпорталі відповідного територіального органу ДПС або на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Одночасно, за принципами, визначеними п. 42 прим. 1.1 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) функціонує електронний кабінет, який забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, автоматизованого визначення рахунків для сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на поточну дату конкретного платника податків.
Дніпропетровщина: послуга онлайн-сурдоперекладу у ЦОПах та ОПК – доступ до податкового сервісу без безбар’єрів
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє.
Комфорт, доступність і рівні можливості для кожного – не привілей, а право.
Отримати адміністративні та інші послуги у податковій стало доступно, просто і зручно.
На Дніпропетровщині у центрах обслуговування платників (ЦОП) та Офісах податкових консультантів (ОПК) сервісне обслуговування громадян з порушеннями слуху здійснюється за допомогою послуги перекладу жестовою мовою. При цьому, використовується Web-система «Сервіс УТОГ –24/7». Сервіс є безоплатним.
Для цього платник має звернутися до модератора ЦОПу (ОПК), який організує спілкування за допомогою онлайн-сурдоперекладу.
Під час відеозв’язку із професійним перекладачем, який супроводжуватиме діалог у режимі реального часу, забезпечується двосторонній переклад – з української жестової мови на усну і навпаки.
Послуга спрямована на забезпечення комфортних умов для відвідувачів ЦОПів та ОПК. Платник, незалежно від своїх можливостей, може у зручному форматі отримати адміністративні та інші послуги, податкову інформацію та необхідну допомогу.
Послуга перекладу жестовою мовою у ЦОПах та ОПК – ще один важливий крок до створення доступного податкового сервісного простору, у якому відсутні бар’єри.
Внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю: хто сплачує, а хто не є платником?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує, що з 01.01.2026 введено в дію Закон України від 15 січня 2025 року № 4219-IХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю» (далі – Закон № 4219), яким внесено зміни до порядку працевлаштування осіб з інвалідністю, зокрема, до Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XІІ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі – Закон № 875).
Відповідно до ст. 18 прим. 2 Закону № 875 платниками внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю (далі – внесок) є роботодавці, у яких середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у календарному кварталі становить вісім і більше працівників та які в цьому кварталі не виконали обов’язок щодо нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, встановленого ст. 18 прим. 2 Закону № 875.
Не є платниками внеску:
роботодавці, у яких середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у календарному кварталі становить менше восьми працівників;
роботодавці, у яких середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у календарному кварталі становить вісім і більше працівників та які в цьому кварталі виконали обов’язок щодо нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, встановленого цією статтею;
дипломатичні представництва та консульські установи іноземних держав.
Хто та як встановлює обмеження на продаж алкоголю у визначений час під час воєнного стану?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) повідомляє.
Відповідно до частини четвертої ст. 15 Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» у разі введення правового режиму воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях обласні державні адміністрації (обласні військові адміністрації – у разі їх утворення) за погодженням та в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, можуть запроваджувати та здійснювати захід правового режиму воєнного стану у виді заборони торгівлі алкогольними напоями та речовинами, виробленими на спиртовій основі, у визначений такими органами період доби.
Згідно з п. 3 Порядку встановлення обласними державними адміністраціями (обласними військовими адміністраціями) під час воєнного стану заборони торгівлі алкогольними напоями та речовинами, виробленими на спиртовій основі, у визначений період доби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2024 року № 1528 (далі – Порядок № 1528) заборона торгівлі алкогольними напоями та речовинами, виробленими на спиртовій основі, в межах відповідної території у визначений період доби з метою забезпечення громадської безпеки та порядку встановлюється рішенням голови обласної держадміністрації (начальника обласної військової адміністрації – у разі її утворення), проект якого погоджується з відповідним військовим командуванням (оперативним командуванням), виключно на територіях можливих бойових дій, для яких не визначена дата припинення можливості бойових дій, активних бойових дій, в тому числі на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, для яких не визначена дата завершення бойових дій, тимчасово окупованих територіях, для яких не визначена дата завершення тимчасової окупації, відповідно до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінрозвитку.
Рішенням голови обласної держадміністрації (начальника обласної військової адміністрації – у разі її утворення) визначається період доби, на який вводиться заборона торгівлі алкогольними напоями та речовинами, виробленими на спиртовій основі, а також строк дії такої заборони на відповідній території (п. 4 Порядку № 1528).
Оновлення версії програмного забезпечення «ПРРО Каса»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) інформує про таке.
У разі використання програмного забезпечення «ПРРО Каса» з версією нижче ніж 1.0.2.2619, необхідно оновити програмне забезпечення додатків «ПРРО Каса» для операційних систем Windows та Android.
Перед оновленням програмного забезпечення необхідно створити резервну копію. Механізм резервного копіювання описано в розд. «Резервне копіювання» інструкції «Програмне забезпечення реєстрації фіскальних чеків «ПРРО Каса» Керівництво користувача», яка знаходиться в архіві з завантаженим програмним забезпеченням «Програмний реєстратор розрахункових операцій».
Оновлення «ПРРО Каса» здійснюється у випадку отримання повідомлення про наявність нової версії, яке надається користувачу «ПРРО Каса» при вході.
Для оновлення необхідно:
1. Натиснути на посилання «Завантажити нову версію і документацію» та при цьому буде відкрито сторінку з дистрибутивами для завантаження або здійснити завантаження архіву з програмним забезпеченням «ПРРО Каса» із вебпорталу ДПС (банер «Програмні РРО»), який завжди містить актуальну версію програмного забезпечення.
2. Для оновлення ПЗ «ПРРО Каса» для ОС Windows необхідно завантажити архів Windows.zip або безпосередньо сам файл інсталяції - setup.exe
2.1. Запустити його та встановити нову версію.
3. Для оновлення ПЗ «ПРРО Каса» для ОС Android необхідно завантажити архів Android.zip або безпосередньо сам файл інсталяції – PRRO.Pos.apk.
3.1. Запустити файл на пристрої та встановити нову версію.
Після встановлення оновленої версії програмного забезпечення слід перевірити збереження даних та за необхідності відновити резервну копію.
Про необхідність оновлення наступних версій програмного забезпечення ПРРО Каса користувача буде проінформовано під час авторизації. Посилання на сторінку завантаження буде розміщено у діалоговому вікні.
Про пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує, що ПКУ передбачено зменшення бази оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок):
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку / будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири / квартир та житлового будинку / будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.
Надано право сільським, селищним, міським радам встановлювати пільги з Податку, що сплачується на відповідній території:
з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями);
з об’єктів нежитлової нерухомості, що розташовані на території індустріального парку та перебувають у власності учасників індустріального парку, включеного до Реєстру індустріальних парків.
Крім того, cільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право звільняти від сплати Податку на період дії воєнного стану на території України по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, у частині об’єктів житлової / нежитлової нерухомості, які внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання / використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту.
Встановлено звільнення від сплати Податку, для резидентів Дефенс Сіті (крім платників податку, які одночасно мають статус резидента Дія Сіті), яке поширюється на:
1) об’єкти нерухомості, розташовані на території обраного для релокації населеного пункту, за умови що такі об’єкти нерухомості не здаються в оренду, лізинг, позичку (крім працівників резидента Дефенс Сіті) та використовуються у господарській діяльності резидентів Дефенс Сіті та/або для проживання їх працівників;
2) будівлі промисловості, віднесені до класу «Промислові та складські будівлі» (код 125) Класифікатора будівель і споруд НК 018:2023, які на період релокації резидентів Дефенс Сіті не використовуються за призначенням у їхній господарській діяльності та не здаються в оренду, лізинг, позичку.
Докладніше – за посиланням https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=43574
Довідково: ПКУ – Податковий кодекс України.
Е-повідомлення: як швидко виправити допущені при сплаті помилки в реквізитах платіжної інструкції
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.
Сервіс ДПС «Е-повідомлення» оперативно інформує платника про помилкову сплату податків та єдиного внеску.
Як це працює?
Якщо платник випадково здійснив платіж не за тими реквізитами, на наступний банківський день він отримує у приватній частині Електронного кабінету електронне інформаційне повідомлення (форма J/F14900) з реквізитами такої платіжної інструкції.
Це повідомлення знаходиться у розділі «Вхідні/вихідні документи»/«Вхідні»/«Повідомлення».
Одночасно в Електронному кабінеті стає доступна електронна форма Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені (форма J/F1302002) для направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковується помилкова сплата податків.
Е-повідомлення – це допомога швидко виправити допущені при сплаті помилки в реквізитах платіжної інструкції та уникнути нарахування штрафних (фінансових) санкцій та пені.
ДПС запустила новий дашборд з аналітикою туристичного збору
Державна податкова служба запустила новий аналітичний дашборд «Аналітика туристичного збору». Він дозволяє не просто побачити загальні цифри декларування та сплати, а розібрати туристичний збір буквально по поличках: від України в цілому – до окремої області чи територіальної громади.
Дашборд розроблений ДПС спільно з Fiscal Policy Research Center (FPRC) та Міжнародним фондом «Відродження». Це вже третій аналітичний інструмент з нашими партнерами.
Новий інструмент дозволяє швидко отримати як загальну картину по Україні, так і деталізовану інформацію за областями, територіальними громадами, типами платників та видами економічної діяльності.
Дані охоплюють 2024 – 2026 роки та дають можливість проаналізувати:
- суми задекларованого та фактично сплаченого туристичного збору;
- кількість податкових агентів та об’єктів розміщення;
- кількість діб розміщення туристів;
- ставки туристичного збору;
- показники внутрішнього та в’їзного туризму;
- розподіл показників за юридичними особами та фізичними особами – підприємцями.
Дані можна порівнювати в динаміці, зокрема за кварталами, а також аналізувати у розрізі областей і територіальних громад.
Дашборд має чотири аналітичні сторінки: «Аналітика», «Динаміка», «Таблиця» та «Карта».
На сторінці «Аналітика» – основні підсумкові показники щодо декларування та сплати туристичного збору, кількості податкових агентів, об’єктів розміщення та діб перебування туристів.
«Динаміка» – зміни показників у часі та порівняння обсягів задекларованого збору, фактичної сплати і кількості діб розміщення за кварталами.
У «Таблиці» – детальна інформація за областями та територіальними громадами, зокрема кількість податкових агентів, показники внутрішнього та в’їзного туризму, ставки збору, задекларовані та сплачені суми.
Сторінка «Карта» – географічний розподіл показників по Україні та можливість порівняти регіони за сумою сплаченого туристичного збору чи кількістю діб розміщення.
А за допомогою фільтрів можна швидко обрати рік, область, суб’єкт господарювання або вид економічної діяльності. Обрані параметри автоматично застосовуються до всіх показників і візуалізацій.
Для органів місцевого самоврядування дашборд може бути практичним джерелом аналітичної інформації, щоб оцінити надходження туристичного збору, порівняти показники громад та планувати доходи місцевих бюджетів.
Для представників туристичної галузі та громадськості відкриті дані дають можливість оцінювати розвиток туристичної сфери та її вплив на фінансові ресурси територій.
Важливо: частина показників у податковій звітності подається накопичувально з початку року. Тому під час аналізу необхідно враховувати період, зазначений у заголовку дашборду.
Раніше ДПС запустила дашборди «Моніторинг податкових надходжень загального фонду державного бюджету» та «Аналітика РРО/ПРРО в Україні: ключові показники».
ДПС запускає «Податковий довідник інвестора»: покроковий путівник для бізнесу
Державна податкова служба України випустила практичний посібник для вітчизняних та іноземних інвесторів, які вже працюють або лише планують розгортати бізнес в Україні.
«Податковий довідник інвестора» зібрав у собі ключову інформацію про українську податкову систему – від перших кроків реєстрації до використання цифрових сервісів, податкових стимулів та механізмів захисту прав платника.
Матеріал розроблений так, щоб інвестор міг швидко зорієнтуватися в базових правилах: які податки діють у державі, хто та в які строки їх сплачує, а також як ефективно будувати взаємодію з ДПС.
Структурно довідник розділений на 8 практичних блоків.
Спочатку йде вступний блок, де розкривається роль ДПС як головної точки контакту для бізнесу, а також описується національна мережа органів, сервісних точок, цифрових інструментів і консультаційних каналів, що забезпечують взаємодію з платниками податків по всій країні.
Наступний розділ – детальний огляд податкової системи України. Тут зібрано вичерпну інформацію про всі ключові податки: податок на прибуток, ПДВ, ПДФО, єдиний внесок, військовий збір, акциз, екологічний податок та плату за землю. Для кожного з них чітко розписано ставки, бази оподаткування, строки звітності та окремі нюанси для нерезидентів.
Далі гайд покроково пояснює процедури реєстрації та взяття на облік іноземних юридичних осіб чи відокремлених підрозділів ще до початку діяльності, а також показує, як повністю дистанційно подавати звітність, вести офіційне листування та які діють канали комунікацій з ДПС.
Окремий акцент зроблено на доступних податкових пільгах, спеціальних умовах для індустріальних парків та застосуванні міжнародних угод про уникнення подвійного оподаткування.
Наступний блок присвячено прозорості та безпеці: у ньому деталізовано порядок проведення перевірок, автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ, врегулювання боргу, механізми захисту прав через оскарження рішень ДПС.
Важливим є і практичний FAQ із готовими відповідями на найтиповіші запитання інвесторів.
Новий гайд покликаний зробити вхід на український ринок максимально зрозумілим, а ведення діяльності – передбачуваною та прозорою.
Від евакуації до 3 пекарень: як Офіс податкових консультантів підтримав релокований бізнес із Донеччини
Вона двічі втрачала дім. Спочатку в рідній Горлівці у 2014-му, згодом у Торецьку, де родина намагалася збудувати життя заново. У 2022 році Ганна Горбачова знову була змушена евакуюватися, рятуючи від обстрілів найдорожче: рідних людей, віру у власну справу та головний інструмент праці – професійну піч.
«Пічка – наша годувальниця. Її ми вивезли першою… Вона дозволила моїй родині вижити. Придбати нову зараз – це майже 400 тисяч гривень», – ділиться Ганна.
У Дніпрі все починалося з чистого аркуша: пошук локацій, перереєстрація бізнесу, розгортання виробництва та адаптація до податкового обліку у новому регіоні. Колеги-підприємці порадили звернутися до Офісу податкових консультантів ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
Під час консультації фахівці допомогли розібратися з такими питаннями:
Облік грантових коштів: податківці детально роз’яснили всі нюанси оподаткування та відображення грантів у звітності, що дало змогу залучити ресурси без податкових ризиків.
Цифровізація процесів: допомогли налаштувати подання звітності та сплату податків через Електронний кабінет.
Соціальні гарантії: розібрали механізм оформлення податкової знижки на оренду житла для внутрішньо переміщених осіб (ВПО).
Це допомогло Ганні зосередитись на випічці, замість переживань з податкових питань. Сьогодні разом із сином Дмитром вона керує вже трьома сучасними пекарнями у Дніпрі.
Історія Ганни доводить: поєднання незламності бізнесу та надійної підтримки державних сервісів здатне перетворити одну врятовану піч на мережу успішних підприємств.
Звертайтесь до Офісів податкових консультантів: https://tax.gov.ua/others/kontakti/ofis-podatkovih-konsultantiv
Комунікаційна податкова платформа – взаємодія з бізнесом та громадськістю в ефективному форматі
Потребуєте детальних роз’яснень законодавства?
Необхідно оперативно вирішити нагальні питання податкової сфери?
Маєте пропозиції щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою?
Звертайтесь на комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
Звернення від представників бізнесу та громадськості приймаються на електронну скриньку dp.ikc@tax.gov.ua.
Сервіс «Пульс»: як надати інформацію?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Самарівський район) нагадує.
Сервіс «Пульс» приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).
Для надання Інформації необхідно здійснити такі кроки:
1. Набрати номер телефону 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів), або 0 500 501 007 (Vodafone), або 0 770 501 007 (Київстар), або 0 730 501 007 (Lifecell) (вартість дзвінка згідно з тарифним планом абонента).
2. Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач з 8 год 00 хв до 19 год 00 хв, у п’ятницю з 8 год 00 хв до 18 год 00 хв (крім суботи та неділі) – послідовно обрати напрямок «5» та натиснути 1.
3. Зачекати з’єднання з працівником та залишити Інформацію.
При наданні Інформації назвати своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.
У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.
4. У неробочий час з 19 год 00 хв до 08 год 00 хв, у п’ятницю з 18 год 00 хв (також субота та неділя) Інформацію можна залишити на інтерактивний автовідповідач.
Також Інформацію можна надіслати на електронну пошту idd@tax.gov.ua.
Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Заявник дає згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно із законодавством.
Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.