Про встановлення податку на майно в частині плати за землю на території Черкаської селищної ради об’єднаної територіальної громади Новомосковського району Дніпропетровської області
опубліковано 04 червня 2020 року о 10:20

Про встановлення податку на майно в частині

плати за землю на території Черкаської селищної ради

об’єднаної територіальної громади

Новомосковського району Дніпропетровської області


      Керуючись пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, статтями 269 - 289 Податкового кодексу України, Постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від
23.11.2018 року № 2628-VIIІ, Черкаська селищна| рада в и р і ш и л а:

1. Встановити з 01 січня 2021 року на території Черкаської селищної ради ОТГ:

1) ставки земельного податку згідно з додатком 1;

2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.

3) порядок сплати за землю на території Черкаської селищної ради ОТГ згідно з додатком 3.

2. Визнати такими, що втратили чинність з 01.01.2021 року рішення Черкаської селищної ради № 02-28/VII  від 25 червня 2019 року та рішення Гвардійської селищної ради № 05-22/VII  

3. Оприлюднити рішення на офіційній сторінці Черкаської селищної ради в мережі Інтернет..

4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію Черкаської селищної ради з питань планування, фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку та соціального захисту населення.

5. Відповідальність за виконання рішення покласти на головного бухгалтера Черкаської селищної ради ОТГ.


       Селищний голова                                                                                             Ю.ТАРАН


Додаток 1

до проєкту рішення Черкаської селищної ради


СТАВКИ
земельного податку1

Ставки встановлюються та вводяться в дію з 01 січня 2021 року.

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

Код області

Код району

Код
згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

1200000000    1223200000  1223256200            ЧЕРКАСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ОТГ

Вид цільового призначення земель2

Ставки податку
(відсотків нормативної грошової оцінки)

за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)

за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено

код2

найменування2

для юридичних осіб

для фізичних осіб

для юридичних осіб

для фізичних осіб

01

Землі сільськогосподарського призначення 

01.01

Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва4

1

1

       0,3

0,3

01.02

Для ведення фермерського господарства4

1

1

0,3

0,3

01.03

Для ведення особистого селянського господарства4

1

1

0,3

0,3

01.04

Для ведення підсобного сільського господарства4

1

1

0,3

0,3

01.05

Для індивідуального садівництва4

1

1

0,3

0,3

01.06

Для колективного садівництва4

1

1

0,3

0,3

01.07

Для городництва4

1

1

0,3

0,3

01.08

Для сінокосіння і випасання худоби

1

1

0,3

0,3

01.09

Для дослідних і навчальних цілей

1

1

0,3

0,3

01.10

Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства

1

1

0,3

0,3

01.11

Для надання послуг у сільському господарстві

1

1

0,3

0,3

01.12

Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції

1

1

0,3

0,3

01.13

Для іншого сільськогосподарського призначення

1

1

       0,3

0,3

01.14

Для цілей підрозділів 01.01-01.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1

1

0,3

0,3

02

Землі житлової забудови

02.01

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)4

0,03

0,03

5

5

02.02

Для колективного житлового будівництва4

0,03

0,03

5

5

02.03

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

0,03

0,03

5

5

02.04

Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання

0,03

0,03

5

5

02.05

Для будівництва індивідуальних гаражів

0,03

0,03

5

5

02.06

Для колективного гаражного будівництва

0,03

0,03

5

5

02.07

Для іншої житлової забудови 

0,03

0,03

5

5

02.08

Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,03

0,03

5

5

03

Землі громадської забудови 

03.01

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування4

0,03

0,03

5

5

03.02

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти4

0,03

0,03

5

5

03.03

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги4

0,03

0,03

5

5

03.04

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій4

0,03

0,03

5

5

03.05

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування4

0,03

0,03

5

5

03.06

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів4

0,03

0,03

5

5

03.07

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

0,1

0,1

5

5

03.08

Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

0,1


0,1

5


5

03.09

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

0,1

0,1

5

5

03.10

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

2

2

5

5

03.11

Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки

0,03

0,03

5

5

03.12

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального

2

2

5

5

03.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування 

2

2

5

5

03.14

Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС4

2

2

5

5

03.15

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови

2

2

5

5

03.16

Для цілей підрозділів 03.01-03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

2

2

5

5

04

Землі природно-заповідного фонду 

04.01

Для збереження та використання біосферних заповідників

0,01

0,01

0,01

0,01

04.02

Для збереження та використання природних заповідників4

0,01

0,01

0,01

0,01

04.03

Для збереження та використання національних природних парків4

0,01

0,01

0,01

0,01

04.04

Для збереження та використання ботанічних садів4

0,01

0,01

0,01

0,01

04.05

Для збереження та використання зоологічних парків

0,01

0,01

0,01

0,01

04.06

Для збереження та використання дендрологічних парків

0,01

0,01

0,01

0,01

04.07

Для збереження та використання парків - пам’яток садово-паркового мистецтва

0,01

0,01

0,01

0,01

04.08

Для збереження та використання заказників

0,01

0,01

0,01

0,01

04.09

Для збереження та використання заповідних урочищ

0,01

0,01

0,01

0,01

04.10

Для збереження та використання пам’яток природи

0,01

0,01

0,01

0,01

04.11

Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

0,01

0,01

0,01

0,01

05

Землі іншого природоохоронного призначення 


06

Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися
для профілактики захворювань і лікування людей)

06.01

Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів4

0,01

0,01

5

5

06.02

Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

0,01

0,01

5

5

06.03

Для інших оздоровчих цілей

0,01

0,01

5

5

06.04

Для цілей підрозділів 06.01-06.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,01

0,01

5

5

07

Землі рекреаційного призначення

07.01

Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення4

0,05

0,05

5

5

07.02

Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту4

0,05

0,05

5

5

07.03

Для індивідуального дачного будівництва

0,05

0,05

5

5

07.04

Для колективного дачного будівництва 

0,05

0,05

5

5

07.05

Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,05

0,05

5

5

08

Землі історико-культурного призначення 

08.01

Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини 

0,05

0,05

5

5

08.02

Для розміщення та обслуговування музейних закладів

0,05

0,05

5

5

08.03

Для іншого історико-культурного призначення

0,05

0,05

5

5

08.04

Для цілей підрозділів 08.01-08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,05

0,05

5

5

09

Землі лісогосподарського призначення

09.01

Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг 

0,05

0,05

0,1

0,1

09.02

Для іншого лісогосподарського призначення

0,05

0,05

0,1

0,1

09.03

Для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,05

0,05

0,1

0,1

10

Землі водного фонду

10.01

Для експлуатації та догляду за водними об’єктами

0,05

0,05

5

5

10.02

Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами

0,05

0,05

5

5

10.03

Для експлуатації та догляду за смугами відведення

0,05

0,05

5

5

10.04

Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

0,05

0,05

5

5

10.05

Для догляду за береговими смугами водних шляхів

0,05

0,05

5

5

10.06

Для сінокосіння

0,05

0,05

5

5

10.07

Для рибогосподарських потреб



5

5

10.08

Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

0,05

0,05

5

5

10.09

Для проведення науково-дослідних робіт

0,05

0,05

5

5

10.10

Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд

0,05

0,05

5

5

10.11

Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів

0,05

0,05

5

5

10.12

Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,05

0,05

5

5

11

Землі промисловості

11.01

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами 

0,1

0,1

5

5

11.02

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

0,1

0,1

5

5

11.03

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

0,1

0,1

5

5

11.04

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)

0,1

0,1

5

5

11.05

Для цілей підрозділів 11.01-11.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,1

0,1

5

5

12

Землі транспорту

12.01

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту

0,05

0,05

5

5

12.02

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту 

0,05

0,05

5

5

12.03

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту 

0,05

0,05

5

5

12.04

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства4

0,05

0,05

5

5

12.05

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту

0,05

0,05

5

        5

12.06

Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту

0,05

0,05

5

5

12.07

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту

0,05

0,05

5

5

12.08

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

0,05

0,05

5

5

12.09

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту

0,05

0,05

5

5

12.10

Для цілей підрозділів 12.01-12.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,05

0,05

5

5

13

Землі зв’язку

13.01

Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій

0,05

0,05

5

5

13.02

Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку

0,05

0,05

5

5

13.03

Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку

0,05

0,05

5

5

13.04

Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,05

0,05

5

5

14

Землі енергетики

14.01

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій 

0,05

0,05

5

5

14.02

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії

0,05

0,05

5

5

14.03

Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,05

0,05

5

5

15

Землі оборони

15.01

Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил4

0,1

0,1

1

1

15.02

Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії4

0,1

0,1

1

1

15.03

Для розміщення та постійної діяльності Держприкордонслужби4

0,1

0,1

1

1

15.04

Для розміщення та постійної діяльності СБУ4

0,1

0,1

1

1

15.05

Для розміщення та постійної діяльності Держспецтрансслужби4

0,1

0,1

1

1

15.06

Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки4

0,1

0,1

1

1

15.07

Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань4

0,1

0,1

1

1

15.08

Для цілей підрозділів 15.01-15.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,1

0,1

1

1

16

Землі запасу

1

1

1

1

17

Землі резервного фонду

1

1

1

1

18

Землі загального користування4

1

1

1

1







19             Для цілей підрозділів 16-18 та для                       1                1             1               1

           збереження та використання земель природно-

           заповідного фонду


Ставка земельного податку на земельні ділянки, в межах селища, нормативна грошова оцінка землі яких не проведена, становить 5 відсотків від норматиної грошової оцінки одиниці ріллі по області.


Ставка земельного  податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) встановлюється у розмірі 10 % від їх нормативної грошової оцінки;

__________

1. У разі встановлення ставок податку, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом ставки затверджуються  окремими додатками.

2.  Вид цільового призначення земель зазначається згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Держкомзему від 23 липня 2010 р. № 548.

 3. Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 274 і 277 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.

4. Земельні ділянки, що класифікуються за кодами цього підрозділу, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування земельним податком відповідно до норм статей 281-283 Податкового кодексу України.


Черкаський селищний голова                                                                    Ю.ТАРАН


Додаток 2

До проєкту рішення Черкаської селищної ради

 

ПЕРЕЛІК
пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих
відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового
кодексу України, із сплати земельного податку1

Пільги вводяться в дію з 01 січня 2021 року.


Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

Код області

Код району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці
або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади


1200000000       1223200000             1223256200             Черкаська селищна рада ОТГ


Група платників, категорія/цільове призначення
земельних ділянок

Розмір пільги
(відсотків суми податкового зобов’язання за рік)

1. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб

1.1. Від сплати податку звільняються:

1.1.1. інваліди першої і другої групи;

1.1.2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

1.1.3. пенсіонери (за віком);

1.1.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

1.1.5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

1.2. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 1.1, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

1.2.1. для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

1.2.2. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;

1.2.3. для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

1.2.4. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

1.2.5. для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

1.3. Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

1.4. Якщо фізична особа, визначена у пункті 1.1, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

100,000

2. Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб

2.1. Від сплати податку звільняються:

2.1.1. санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів;

2.1.2. громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці.

Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

У разі порушення вимог цієї норми зазначені громадські організації інвалідів, їх підприємства та організації зобов’язані сплатити суми податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням інфляції, а також штрафні санкції згідно із законодавством;

2.1.3. бази олімпійської та паралімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.

2.1.4. дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки (крім національних та державних дендрологічних парків), освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

2.1.5. державні та комунальні дитячі санаторно-курортні заклади та заклади оздоровлення і відпочинку, а також дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких підприємств, установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

2.1.6. державні та комунальні центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, центри фізичного здоров’я населення, центри з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацькі спортивні школи, а також центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацькі спортивні школи і спортивні споруди всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, за земельні ділянки, на яких розміщені їх спортивні споруди. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

2.1.7.  гаражні кооперативи;

2.1.8.  багатоквартирні житлові будинки;

2.1.9. будівлі релігійних організацій, статути (положення) яких, зареєстровано у встановленому законом порядку;

2.1.10. органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

100,000

Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 281 і 282 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.


Черкаський селищний голова                                                                          Ю.ТАРАН


Додаток 3

До проєкту рішення Черкаської селищної ради

Порядок

сплати плати за землю на території Черкаської селищної ради ОТГ

І. Загальні положення.

1.1. Порядок сплати плати за землю на території Черкаської селищної ради ОТГ (далі – Порядок), розроблено на підставі ст. 269 - 289 Податкового кодексу України та з урахуванням норм чинного законодавства України.

1.2. Плата за землю - обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

ІІ. Платники земельного податку.

2.1. Платниками податку є:

2.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);

2.1.2. землекористувачі.

IIІ. Об’єкти оподаткування земельним податком.

3.1. Об'єктами оподаткування є:

3.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;

3.1.2. земельні частки (паї), які перебувають у власності.

IV. База оподаткування земельним податком 

4.1. Базою оподаткування є:

4.1.1. нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до ст. 289 Податкового кодексу України;

4.1.2. площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

4.2. Рішення ради щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах селища, офіційно оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

V. Оподаткування земельних ділянок, наданих на землях лісогосподарського призначення (незалежно від місцезнаходження), земельним податком

5.1. Податок за лісові землі із земельного податку та рентної плати, що визначається податковим законодавством.

5.2. Ставки податку за один гектар нелісових земель, які надані у встановленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства, встановлюються відповідно до статті 274 Податкового Кодексу України.

5.3. Ставки податку за один гектар лісових земель встановлюються відповідно до статей 274 та 277  Податкового Кодексу України.

VІ. Ставка земельного податку

6.1. Ставки земельного податку на території Черкаської селищної ради ОТГ встановлюються за рішенням Черкаської селищної ради ОТГ згідно Додатку 1, у розмірі:

6.1.1. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

6.1.2. Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).

6.1.3. Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Дніпропетровській області, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Дніпропетровській області, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки площі ріллі по Дніпропетровській області

VІІ. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних та юридичних осіб 

7.1.   Від сплати податку звільняються:

7.1.1. Фізичні особи відповідно до статті 281 Податкового кодексу України;

7.1.2. Юридичні особи відповідно до статті 282 Податкового кодексу України;

7.1.3.Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

VІІІ. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком 

8.1. Не сплачується податок за земельні ділянки відповідно до ст. 283 Податкового кодексу України.

ІХ. Особливості оподаткування платою за землю 

9.1. Черкаська селищна рада ОТГ встановлює ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

9.2. Черкаська селищна рада ОТГ до 25 грудня року, що передує звітному, подає відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку юридичним та/або фізичним особам за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Нові зміни щодо зазначеної інформації надаються до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

9.3. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

9.4. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.

Х. Податковий період для плати за землю 

10.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

10.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців). 

ХІ. Порядок обчислення плати за землю 

11.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

11.2. Обчислення плати за землю проводиться відповідно до ст. 286 Податкового кодексу України.

ХІІ. Строк сплати плати за землю

12.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою у відповідності до ст. 287 Податкового кодексу України. 

ХIІІ. Орендна плата 

13.1. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Черкаська селищна рада ОТГ, до 1 лютого подає контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформує відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

13.2. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

13.3. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

13.4. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

13.5. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу встановлюється  у розмірі 10 відсотків нормативної грошової оцінки;

13.6. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

13.7. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 Податкового кодексу України.


Черкаський селищний голова                                                         Ю.ТАРАН

АНАЛІЗ

регуляторного впливу до проекту рішення Черкаської селищної ради

 «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю на території Черкаської селищної  ради Новомосковського району Дніпропетровської області»

Даний аналіз регуляторного впливу проекту рішення (далі-Аналіз) підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою одержання зауважень та пропозицій по вищезазначеному проекту.

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати

Відповідно до ст.12 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями селищні ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів, до яких належить і податок на майно в частині плати за землю.

Проектом рішення запропоновано розв’язання проблеми визначення на законних підставах розміру податку на земельні ділянки, розташовані на території Черкаської селищної ради. В результаті прийняття запропонованого регуляторного акта юридичні та фізичні особи, як суб’єкти господарювання, мають законні підстави для сплати земельного податку до місцевого бюджету.

За відсутності вищевказаного регулювання сплата податку за земельні ділянки буде здійснюватися з порушенням вимог Податкового кодексу України.

 2. Цілі регулювання

Основними цілями його прийняття є:

-    дотримання вимог Податкового кодексу в частині встановлення ставки земельного податку;

-    збільшення надходжень до місцевого бюджету.

3. Альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання

Під час розробки проекту рішення «Про встановлення ставок земельного податку на території Черкаської селищної ради ОТГ» були розглянуті такі альтернативні способи досягнення вищезазначених цілі прийняття цього регуляторного акту. Даний регуляторний акт спрямований на дотримання вимог Податкового кодексу України і забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Крім того, згідно Податкового кодексу України, податок є обов’язковим для встановлення селищною радою.

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідні заходи.

Механізм дії запропонованого регуляторного акту спрямований на врегулювання питання плати за землю на території Черкаської селищної ради та зміцнення ресурсної бази селищного бюджету. З метою реалізації поставленої мети пропонується проведення наступних заходів:

затвердження рішення Черкаської селищної  ради  «Про встановлення податку на майно в частині плати за землю на території Черкаської селищної  ради Новомосковського району

Дніпропетровської області»

  • оприлюднення проекту регуляторного акта в засобах масової інформації, з метою одержання зауважень і пропозицій від територіальної громади селищ Черкаське та Гвардійське.

5. Розрахунки витрат і можливі вигоди від впровадження регуляторного акту

Прийняття даного рішення не потребує фінансових витрат з місцевого бюджету.

Селищна рада ОТГ підвищить рівень ефективності використання земель, шляхом збільшення справляння земельного податку та поповнення місцевого бюджету.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акту

Головним результатом прийняття цього акту є встановлення розміру ставки земельного податку та відповідність його чинному законодавству, поповнення місцевого бюджету та підвищення ефективності використання земель, що знаходяться в адміністративно-територіальних межах Черкаської селищної  ради об’єднаної територіальної громади.

7. Обґрунтування терміну дії регуляторного акту

Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений, з можливістю внесення до нього змін чи відміни його у разі зміни чинного законодавства.

8. Заходи відстеження результативності регуляторного акта

 Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися на підставі статистичних даних, виходячи із зазначених показників результативності, згідно Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження – до набрання чинності рішення про затвердження регуляторного акту.

Повторне – через рік з дня набрання чинності цим рішенням.

Періодичне – раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього рішення.


Черкаський селищний голова                                                                                       Ю.ТАРАН


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux