Шановні мешканці громади!
Зима близько, а це означає, що саме час подбати про енергоефективність. Одна з дуже багатьох речей, що були знищені цьогоріч російською агресією проти України, є енергетична безпека в Україні та всій Європі. Питання, як мінімізувати витрати на опалення, як забезпечити взимку максимально безперебійну роботу всіх служб, нині переймає українські громади, але також і багатьох наших друзів у ЄС.
Віримо, що як би складно не було цієї зими, ми витримаємо, а в подальшому створимо набагато стійкішу систему енергобезпеки.
Нижче наведені останні зміни у законодавстві щодо оренди землі, управління комунальним майном, трудових договорів і пільг на оплату комунальних послуг.
26 вересня 2022 року набрали чинності зміни до Закону України № 161-XIV «Про оренду землі», внесені Законом № 2255-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму протидії рейдерству». Доповнено новими нормами частину третю статті 31 Закону України «Про оренду землі», яка регулює припинення договору оренди землі. Так, правочин про розірвання договору оренди (суборенди) землі сільськогосподарського призначення, орендарем (суборендарем) за яким є юридична особа приватного права (крім акціонерного товариства, повного та командитного товариства), є значним правочином та потребує попереднього прийняття загальними зборами учасників або іншим вищим органом такої юридичної особи рішення про надання згоди на його вчинення. У разі неприйняття загальними зборами учасників або іншим вищим органом юридичної особи рішення про надання згоди на вчинення такого значного правочину (крім випадку, якщо статутом юридичної особи прямо передбачено, що такий правочин не є значним) такий правочин є нікчемним. |
![]() |
26 вересня 2022 року набрали чинності зміни до Закону України № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», внесені Законом № 2255-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму протидії рейдерству».
Закон доповнено нормами, які стосуються проведення реєстраційних дій без участі державного реєстратора, в автоматичному режимі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг. В автоматичному режимі можуть проводитись такі реєстраційні дії, як державна реєстрація: фізичної особи підприємцем; припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем; створення юридичної особи на підставі модельного статуту; змін до відомостей про юридичну особу (у певних випадках та підтвердження рішення учасників їх кваліфікованими електронними підписами) та деякі інші. Законом також закріплено особливості проведення в автоматичному режимі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем у зв'язку з її смертю або оголошенням її померлою. |
![]() |
16 вересня 2022 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України». У строк до 01 січня 2023 року структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування мають передати органам Пенсійного фонду України пакети документів щодо нерозглянутих звернень за призначенням житлових субсидій та наданням пільг на оплату житлово-комунальних послуг, а також справ про одержувачів житлових субсидій та пільг. Відповідальним міністерствам разом з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування необхідно забезпечити реєстрацію до 1 січня 2023 р. управителями багатоквартирного будинку, об’єднаннями співвласників багатоквартирного будинку, виконавцями комунальних послуг електронних кабінетів на офіційному веб-сайті Пенсійного фонду України для надання інформації, необхідної для призначення та розрахунку житлових субсидій та пільг. |
![]() |
16 вересня 2022 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 1045 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 р. № 261». Викладені в новій редакції Порядок та умови надання компенсації центральним органам виконавчої влади та місцевим бюджетам на оплату комунальних послуг, що надаються під час розміщення в умовах воєнного стану тимчасово переміщених осіб. Установлено, що обласні військові адміністрації спрямовують компенсацію сільським, селищним та міським радам (військовим адміністраціям населених пунктів у разі їх створення) для комунальних підприємств, установ і закладів територіальної громади, а також державним закладам освіти, зазначеним у статті 89 Бюджетного Кодексу України. Постановою чітко визначені складові витрат для розрахунку обсягу компенсації. Також визначені умови та перелік документів, які подаються для отримання компенсації. Додатково конкретизовані повноваження органів місцевого самоврядування в частині затвердження переліку комунальних закладів, в яких розміщено внутрішньо переміщених осіб, внесення даних до інформаційно-аналітичної системи обліку даних тощо. |
![]() |
13 вересня 2022 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 1026 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 3 червня 2020 р. № 483 і від 27 травня 2022 р. № 634». У постанові Кабінету Міністрів України від 3 червня 2020 р. № 483 «Деякі питання оренди державного та комунального майна» конкретизовано, що на протокол про результати електронного аукціону з оренди комунального майна, договір оренди (у тому числі договір, що укладається в результаті продовження договору на новий строк), договір про внесення змін до договору оренди та акт приймання-передачі об’єкта оренди в електронній формі накладається кваліфікований електронний підпис з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» та «Про електронні документи та електронний документообіг», крім випадків, коли на підписанні таких документів у письмовій формі наполягає переможець аукціону (орендар). Фонд державного майна має розробити та опублікувати на своєму офіційному веб-сайті порядок підписання цих документів за допомогою кваліфікованого електронного підпису. |
![]() |
Верховний Суд визнав введення контрактної форми трудового договору замість безстрокового зміною істотних умов праці – постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного цивільного суду від 31 серпня 2022 року у справі № 712/10591/21. У Постанові викладені висновки Верховного Суду, що у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. При цьому, зміна істотних умов праці (розміру оплати праці, тривалості робочого часу, режиму роботи) може бути визнана законною тільки в тому разі, якщо буде доведена наявність змін в організації виробництва і праці. Строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами. У разі, якщо ні характер відповідної роботи, ні умови її виконання, ні інтереси працівника не передбачають укладення з ним контракту, то в такому разі для прийняття працівника на роботу за контрактом необхідна пряма вказівка закону. Оскільки істотні умови праці є оціночним поняттям у трудовому праві, Верховний Суд зазначив, що введення контрактної форми трудового договору є зміною істотних умов праці. |
![]() |