Про встановлення транспортного податку на території Черкаської селищної ради об’єднаної територіальної громади
опубліковано 04 червня 2020 року о 10:58

Керуючись п. 24 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 8, 10, 12, 265, 267 Податкового кодексу України з внесеними до нього змінами Законом України «Про внесення змін до податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» № 1797-VIII від 21 грудня 2016 року, Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», сесія Черкаської селищної ради об’єднаної територіальної громади  вирішила:

1. Встановити з 01 січня 2021 року транспортний податок на території Черкаської селищної ради ОТГ з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

2. Затвердити положення «Про встановлення транспортного податку на території Черкаської селищної ради (Додаток 1).

3. Визнати такими, що втратили чинність з 01.01.2021 року рішення Черкаської селищної ради № 02 від 29 червня 2017 року та рішення Гвардійської селищної ради № 13 від 07 липня 2017 року.

4. Оприлюднити дане рішення на офіційному веб-сайті Черкаської  селищної ради, та у десятиденний строк з дня його оприлюднення надіслати до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Черкаської селищної ради з питань планування, фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку та соціального захисту населення.

6. Відповідальність за виконання рішення покласти на головного бухгалтера Черкаської селищної ради ОТГ.


Черкаський селищний голова                                                                             Ю.ТАРАН


Додаток 1

до проєкту рішення сесії

Черкаської  селищної ради ОТГ

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

«Про встановлення транспортного податку

на території Черкаської селищної   ради об’єднаної територіальної громади»

1. Загальне положення.

1.1. Транспортний податок на території Черкаської селищної ради ОТГ запроваджується згідно вимог Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про внесення змін до податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», ст. 267 Податкового кодексу України.

2. Платники податку

2.1. Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до цього положення є об’єктами оподаткування.

3. Об’єкт оподаткування

3.1. Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об’єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті.

4. База оподаткування

4.1. Базою оподаткування є легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до цього положення.

5. Ставка податку

5.1. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до ст. 267 Податкового кодексу України.

6. Податковий період

6.1 Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

7. Порядок обчислення та сплати податку

7.1. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

7.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

7.3. Органи внутрішніх справ зобов’язані подати контролюючим органам за місцем реєстрації об’єкта оподаткування відомості, необхідні для розрахунку податку.

Органи внутрішніх справ зобов’язані щомісячно, у 10-денний строк після закінчення календарного місяця подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем реєстрації об’єкта оподаткування станом на перше число відповідного місяця.

Форма подачі інформації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної податкової політики.

7.4. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларація юридичною особою - платником подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

7.5. У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.

Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

7.6. За об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

7.7. У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.

7.8. У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 ст. 267 Податкового кодексу України є об’єктом оподаткування, транспортний податок за такий легковий автомобіль не сплачується з місяця, наступного за місяцем, в якому мав місце факт незаконного заволодіння легковим автомобілем, якщо такий факт підтверджується відповідним документом про внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань, виданим уповноваженим державним органом.

У разі повернення легкового автомобіля його власнику (законному володільцю) податок за такий легковий автомобіль сплачується з місяця, в якому легковий автомобіль було повернено відповідно до постанови слідчого, прокурора чи рішення суду. Платник податку зобов’язаний надати контролюючому органу копію такої постанови (рішення) протягом 10 днів з моменту отримання.

7.9. У разі незаконного заволодіння третьою особою легковим автомобілем, який відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 ст. 267 Податкового кодексу України є об’єктом оподаткування, уточнююча декларація юридичною особою - платником податку подається протягом 30 календарних днів з дня внесення відомостей про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

У разі повернення легкового автомобіля його власнику уточнююча декларація юридичною особою - платником податку подається протягом 30 календарних днів з дня складання постанови слідчого, прокурора чи винесення ухвали суду.

7.10. Фізичні особи - платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:

а) об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

б) розміру ставки податку;

в) нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування, документів, що впливають на середньоринкову вартість легкового автомобіля), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Фізичні особи - нерезиденти у порядку, визначеному цим пунктом, звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об’єктів оподаткування".

8. Порядок сплати податку

8.1.Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

9. Строки сплати податку

9.1. Транспортний податок сплачується:

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації".


Черкаський селищний голова                                                                 Ю.ТАРАН


Аналіз 

регуляторного впливу до проекту рішення сесії Черкаської селищної ради «Про встановлення ставок транспортного податку на території Черкаської селищної ради об’єднаної територіальної громади»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом регулювання господарських  відносин.

Відповідно до ст. 12 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями селищні ради в межах своїх повноважень та з урахуванням граничних розмірів ставок приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів до яких належить і транспортний податок.

2.   Цілі державного регулювання.

  • виконання вимог Податкового кодексу України;
  • дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
  • збільшення надходжень до місцевого бюджету.

3. Визначення та оцінка усіх альтернативних способів досягнення зазначених цілей.

Регуляторний акт є безальтернативним, так як він розроблений у відповідності до положень Податкового кодексу України.

Прийняття регуляторного акту дасть можливість врегулювати порядок справляння фізичними та юридичними особами транспортного податку на легкові автомобілі.

Дане рішення збільшить надходження до місцевого бюджету, дасть можливість неухильно виконувати норми Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ (зі змінами і доповненнями), забезпечить прозорість дій органів місцевого самоврядування по встановленню чіткої процедури нарахування та сплати транспортного податку на території  селища Черкаське.

4. Механізм розв’язання проблеми.

Основним механізмом вирішення проблеми пропонується внести на розгляд сесії Черкаської селищної ради проект рішення «Про встановлення ставок транспортного податку на території Черкаської селищної ради»

5. Можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття  регуляторного акта.

Запропонований акт стосується інтересів держави, суб’єктів господарювання, населення.

Очікувані результати впровадження регуляторного акта полягатимуть у наступному:


Сфера регулювання

Вигоди

Витрати

Держава

Забезпечення відповідних надходжень до селищного бюджету від сплати транспортного податку.

Створення фінансових можливостей для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.

 Робота спеціалістів ради по проведення відстежень результативності даного регуляторного акта не потребує додаткових витрат, витрати на   процедури з його опублікування

Суб’єкти господарювання

Створення прозорого механізму регулювання розмірів транспортного податку в рамках вимог Податкового кодексу України

Витрати понесуть обмежене коло суб’єктів господарювання

Населення

Забезпечення умов для  покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади селища за рахунок прогнозованих надходжень до бюджету селища від сплати транспортного податку.

Витрати понесуть обмежене коло фізичних осіб

 6. Очікувані результати прийняття рішення.

Можливі надходження транспортного податку до бюджету смт. Черкаське.

 7. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акта.

Строк дії запропонованого регуляторного акта необмежений, із можливістю внесення до нього змін чи відміни його у разі зміни чинного законодавства.

8. Показники результативності регуляторного акта - обсяги надходжень коштів до селищного бюджету .

Показником результативності даного регуляторного акту є збільшення надходжень до селищного бюджету.

9. Заходи щодо відстеження результативності акта.

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження в терміни, встановлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Оцінка ефективності регуляторного акта буде здійснена за допомогою проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акту в терміни, встановлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».


  Черкаський селищний голова                                                                         Ю.ТАРАН

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux